Ćwiczenia mięśni twarzy

Wiele osób trenuje swoje ciało, żeby wyglądać zgrabnie i młodo. Wykonują katorżnicze ćwiczenia, spędzają wiele czasu na siłowni czy w klubach fitness, stosują różne i skompli-kowane diety. Jednak to twarz najbardziej zdradza wiek człowieka. Odpowiednia pielęgnacja cery nie wystarczy, żeby zachować piękną i gładką skórę. Balsamy do ciała, podobnie jak drogie kremy do twarzy czy zabiegi pielęgnacyjne, nie zastąpią jednak odpowiednich ćwiczeń i zdrowego odżywiania. Tak jak gimnastyka ciała wpływa na zachowanie zgrabnej sylwetki, tak gimnastyka twarzy pozwala zachować młody wygląd na dłużej.
Ćwiczenia mięśni twarzy to świetny sposób na rozluźnienie napiętych mięśni. Zapobiegają także obwisaniu policzków, kącików ust oraz tworzeniu się drugiego podbródka. Badania mówią, że skurcze mięśni wywoływane przez odpowiednie ćwiczenia zwiększają przepływ krwi i rozprowadzanie tlenu w komórkach skóry. Poza tym praca mięśni stymuluje sprężystość naskórka. Dlatego warto stosować gimnastykę twarzy połączoną ze stosowaniem diety warzywno-owocowej, która zbawiennie działa na cerę i skórę – odżywia ją, nadaje blasku, regeneruje naskórek, usuwa zbędne produkty przemiany materii i reguluje wydzielanie sebum. Żeby zobaczyć efekty ćwiczeń mięśni twarzy, wystarczy przeznaczyć 5-10 minut dziennie, rano lub wieczorem, zaraz po oczyszczeniu skóry i nałożeniu kremu.
Wraz z upływem czasu skóra, szczególnie twarzy i szyi, wygląda coraz gorzej. Wokół oczu, ust i na czole zaczynają tworzyć się zmarszczki i bruzdy, policzki zaczynają obwisać, kąciki ust obniżają się, robi się drugi podbródek. Wiotkie i słabe mięśnie twarzy nie są w stanie zatrzymać lub spowolnić tego procesu.

Zalety treningu mięśni twarzy:
– poprawia krążenie krwi, rozprowadza tlen do komórek skóry,
– sprawia, że skóra staje się jędrna i napięta.
– działa jak lifting, ale bez użycia skalpela, zatem jest bezpieczny i tańszy,
– opóźnia proces starzenia się skóry,
– rozluźnia napiętą skórę i mięśnie,
– łagodzi rysy twarzy,
– sprawia, że cera twarzy staje się promienna i zdrowa,
– wypełnia bruzdy i zmniejsza zmarszczki,
– sprawia, że wyraz twarzy staje się pogodny i odprężony.
Nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonywania powyższego treningu.

Przykładowy plan treningu:

Rozgrzewka
Opukiwanie twarzy opuszkami palców, głaskanie (bardzo łagodne, bez naciągania skóry) oraz przykładanie całych dłoni do policzków, czoła i brody z lekkim uciśnięciem – 2 minuty. W ten sposób poprawia się ukrwienie skóry. Po zakończeniu każdego ćwiczenia należy wziąć kilka głębokich oddechów w celu maksymalnego rozluźnienia mięśni.

Trening policzków
Z czasem policzki obwisają i tworzą się na nich podłużne bruzdy. Twarz przybiera wygląd coraz bardziej zmęczonej i postarzałej. Aby temu przeciwdziałać, należy trenować mięsień policzkowy oraz mięsień śmiechowy.
– Na początek szeroko się uśmiechnij, szeroko otwórz usta i oczy oraz unieś brwi. Wytrzymaj tak 5-10 sekund, ćwiczenie powtórz 5 razy.
– Przyłóż wargi ciasno do zębów i rozciągnij maksymalnie kąciki ust na zewnątrz (5-10s) – rozluźnij. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
– Otwórz szeroko usta i wymów bezgłośnie samogłoski: a, o, u, i – powtórz 5 razy.
– Nabierz w usta powietrze i przesuwaj je z jednego policzka do drugiego mocno napinając mięśnie. Ćwiczenie powtórz 5 razy, a następnie wypuść powietrze, ściągając usta, jakbyś nadmuchiwała balonik.
– Połóż palce wskazujące po obu stronach ust i rozciągnij je na boki, starając się jednocześnie temu przeciwdziałać ściągając usta jak najmocniej – rozluźnij. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
– Palce wskazujące umieść po obu stronach nosa na wysokości kości policzkowych. Przyciśnij skórę w tym miejscu, a następnie kilka razy zmarszcz nos. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Trening podbródka i szyi
Pomarszczona szyja może być skutkiem złych nawyków, tj. spanie na zbyt wysokiej poduszce, chodzenie z wysuniętą do przodu głową, pochylona sylwetka lub przyciąganie brody do szyi. Poniższe ćwiczenia pomogą przywrócić elastyczność skórze szyi oraz zapobiegną powstawaniu podwójnego podbródka .
– Unieś podbródek w kierunku sufitu i wyciągnij usta robiąc dziubek jak do pocałunku. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
– Połóż obie dłonie na czole, jedną na drugą i lekko uciśnij głowę w tył. Głowa ma przeciwdziałać temu ruchowi. Rozluźnij mięśnie i powtórz ćwiczenie 5 razy.
– Siedząc, pochyl tyłów lekko do przodu, głowę odchyl do karku. Staraj się powoli naciągnąć dolną wargę na górną. Napięcie utrzymuj 5-10 sekund. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Trening mięśni wokół oczu
Skóra wokół oczu jest bardzo delikatna, dlatego tu pojawia się najwięcej zmarszczek. Należy więc ćwiczyć regularnie te okolice.
– Unieś brwi palcami wskazującymi, mocno zaciskając i rozluźniając powieki. Po kilku powtórzeniach zrób krótką przerwę i kontynuuj ćwiczenie. Zaleca się 5 serii.
– Połóż dwa palce na skroniach, lekko unieś kąciki oczu. Zamykaj i otwieraj oczy – 5 razy.
– Zamykaj mocno oczy, a następnie otwieraj, podnosząc jednocześnie wysoko brwi – ćwiczenie powtórz 5 razy w 3 seriach.
– Rozluźnij mięśnie i poruszaj tylko gałkami ocznymi. Najpierw popatrz do góry. Po 5 sekundach gwałtownie opuść wzrok. Po następnych pięciu popatrz przed siebie. Potem w prawo, w lewo i znów przed siebie.

Trening mięśni czoła
Na czole powstają głębokie, poziome zmarszczki biegnące przez całą linię czoła oraz pionowe bruzdy między brwiami przez bezwiedne i częste marszczenie. Z czasem twarz zaczyna przybierać coraz bardziej niezadowolony i groźny wygląd.
– Przyłóż palce wskazujące do wewnętrznych końców brwi i przyciśnij te miejsca. Spróbuj zmarszczyć brwi pokonując opór stawiany przez palce. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
– Unieś brwi jak najwyżej otwierając szeroko oczy. Wytrzymaj 5 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
Po takim treningu skóra staje się zarumieniona i bardziej promienna. Tak jak w przypadku innych treningów, tutaj także liczy się systematyczność – warto ćwiczyć codziennie. Istotne jest, aby ćwiczenia wykonywać w skupieniu i całkowitym rozluźnieniu oraz oddychać głęboko i spokojnie. Warto zrelaksować się na tyle, na ile jest to tylko możliwe.
Po skończonym treningu można położyć na twarz maseczkę bądź kolejną warstwę kremu. Po ćwiczeniach skóra twarzy jest rozgrzana i lepiej ukrwiona, dzięki czemu łatwiej wchłoną się cenne substancje zawarte w kosmetykach i lepiej odżywią skórę.
Ćwiczenia nie są skomplikowane i można je wykonywać w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie, najlepiej w połączeniu z dietą warzywno-owocową.